Τρεις καινοτόμες εφαρμογές φοιτητικών ομάδων, οι οποίες θα μπορούσαν να αναπτυχθούν περαιτέρω ως προϊόν/υπηρεσία, διακρίθηκαν στον τριήμερο Μαραθώνιο προγραμματισμού με τίτλο «Let’s Have a Hackathon», που διοργάνωσαν για πρώτη φορά, από 7 έως 9 Δεκεμβρίου 2018, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη Microsoft Student Partners Community-Student Guru Thessaloniki και τη Microsoft Hellas.
Η πρόταση της ομάδας που κατέκτησε την πρώτη θέση, με τίτλο «AURA-Advanced University Real-time Assistant», αφορά μια εφαρμογή ενημέρωσης των φοιτητών για θέματα της καθημερινότητάς τους στον χώρο του Πανεπιστημίου. Τέτοια θέματα είναι η έκδοση και παραλαβή βεβαιώσεων/εγγράφων από τις γραμματείες, εκδηλώσεις, ημερίδες, συνέδρια που προγραμματίζονται ή είναι σε εξέλιξη, παροχή οδηγιών είτε για διεκπεραίωση διαδικασιών είτε για μετάβαση στο σημείο εξυπηρέτησης/παροχής συγκεκριμένων υπηρεσιών του Πανεπιστημίου κ.λπ.
«VGA - Video Game Addicted» ήταν ο τίτλος της πρότασης της ομάδας που κατέλαβε τη δεύτερη θέση. Η εφαρμογή θα μπορεί να καταγράφει τον βαθμό εθισμού του ανήλικου χρήστη σε παιχνίδια στο κινητό του, ενώ παράλληλα θα ενημερώνει σχετικά τον γονέα.
Την τρίτη θέση κατέλαβε η εφαρμογή της ομάδας «Τeam 18», η οποία θα μπορεί να προβλέπει εάν ο χρήστης πάσχει από συγγενή καρδιοπάθεια, με βάση -μεταξύ άλλων- τον τρόπο ζωής του.
Το «Let’s Have a Hackathon», που απευθυνόταν τόσο σε έμπειρους προγραμματιστές όσο και σε φοιτητές, πραγματοποιήθηκε από την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου έως και την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018, στο ΚΕΔΕΑ του ΑΠΘ σε συνέχεια της συμφωνίας που έχει υπογράψει το ΑΠΘ με τη Microsoft Hellas, με στόχο την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, δίνοντας έμφαση στις τεχνολογίες ψηφιακής μετάβασης και μετασχηματισμού.
Την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018, πρώτη ημέρα της διοργάνωσης, πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις σχετικές με το Cloud Computing (Υπολογιστικά νέφη), με τα Big Data (Μεγάλα Σύνολα Δεδομένων) και με πλατφόρμες ανάπτυξης εφαρμογών για κινητά. Οι παρουσιάσεις συνεχίστηκαν έως το μεσημέρι του Σαββάτου 8 Δεκεμβρίου 2018, με θεματολογία σχετική με εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Μάθησης μέσω της πλατφόρμας «Azure» της Microsoft.
Στο διαγωνιστικό κομμάτι, το οποίο ξεκίνησε το μεσημέρι του Σαββάτου 8 Δεκεμβρίου 2018, συμμετείχαν μόνο φοιτητές με στόχο την ανάπτυξη ενός project, με ελεύθερο θέμα.
Από τις συνολικά 21 ομάδες των 2-3 φοιτητών που συγκροτήθηκαν, οι 8 κατάφεραν να ολοκληρώσουν την 24ωρη ανάπτυξη των projects τους και να τα παρουσιάσουν την τελευταία μέρα του Hackathon, την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018, στην κριτική επιτροπή, η οποία αποτελούνταν από μέλη του ΑΠΘ, εκπροσώπους και συνεργάτες της Microsoft Hellas.
Τα κριτήρια αξιολόγησης των projects ήταν ο βαθμός αξιοποίησης της τεχνολογίας και o βαθμός της καινοτομίας, η τεκμηρίωση και αποτελεσματικότητα της πρότασης ως προς το πρόβλημα που καλούνται να αντιμετωπίσουν και το πλάνο ανάπτυξης τους ως δυνητικού προϊόντος/υπηρεσίας.
Τα έπαθλα του διαγωνισμού ήταν ένα voucher για δωρεάν συμμετοχή στις εξετάσεις πιστοποίησης Microsoft Technology Associate, με παγκόσμια αναγνώριση, ένα Πιστοποιητικό Συμμετοχής στο Hackathon (Certification of attendance) και ακουστικά JABRA, τα οποία δόθηκαν και στις τρεις ομάδες.