Με σταθερούς, αλλά χαμηλότερους των επιθυμητών, ρυθμούς προσχωρεί η Ευρωπαϊκή Ένωση στο ηλεκτρονικό επιχειρείν. Τα στοιχεία της δεύτερης έρευνας European Business Report, η οποία κάλυψε 13. 000 επιχειρήσεις από 15 τομείς οικονομικής δραστηριότητας, αναφέρουν σημαντική πρόοδο για το έτος 2003 κυρίως για ορισμένους τομείς της ευρωπαϊκής οικονομίας.
Επιπλέον, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις πραγματοποιούν ομαλά τη μετάβαση , από την αντιμετώπιση που ήθελε το ηλεκτρονικό εμπόριο μια παράπλευρη δραστηριότητα στην αντίληψη που ενσωματώνει το ηλεκτρονικό επιχειρείν στο σύνολο της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Ειδικότερα, το ηλεκτρονικό επιχειρείν αποτελεί σημαντικό μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας στο 11% των επιχειρήσεων, ενώ συνδέεται ουσιαστικά με τη λειτουργία ενός αριθμού ευρωπαϊκών επιχειρήσεων που αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% της συνολικής απασχόλησης, σε ποσοστό αυξημένο κατά 5% έναντι του προηγουμένου έτους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, χρήση υπολογιστή και σύνδεση με το Διαδίκτυο διαθέτει η μεγάλη πλειοψηφία των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως τομέα και χώρας. Περίπου το 93% όλων των υπαλλήλων, από τους επτά τομείς που εξετάστηκαν στο πλαίσιο της έρευνας το Μάρτιο του 2003, εργάζονταν σε επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν υπολογιστές, ενώ το 87% σε επιχειρήσεις με σύνδεση στο Διαδίκτυο.
Επιπλέον, οι επιχειρήσεις εμφανίζονται να μην αρκούνται πλέον στην απλή πρόσβαση στο Διαδίκτυο, αλλά να αναζητούν σύνδεση με περισσότερα 'ποιοτικά' χαρακτηριστικά, μια τάση που δείχνει να αφορά τόσο τις μικρές όσο και τις μεσαίες επιχειρήσεις. Ειδικότερα, το ποσοστό σύνδεσης DSL αυξήθηκε για τις μικρές επιχειρήσεις από το 25% στο 31%, ενώ για τις μεσαίες από το 27% στο 35%. Ένα ακόμη στοιχείο ενδεικτικό της αύξησης του ενδιαφέροντος των επιχειρήσεων για την ενίσχυση της υποδομής τους αποτελεί η άνοδος του ποσοστού των επιχειρήσεων με πρόσβαση από απόσταση στο εταιρικό δίκτυο στο 43%.
Όσον αφορά τις συναλλαγές μέσω Διαδικτύου, το ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται να αναπτύσσεται ταχύτερα στο χώρο του Business to Business σε σύγκριση με εκείνον του Business to Consumer. Ειδικότερα, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αναλογούσαν σε λιγότερο από το 10% των συνολικών πωλήσεων του 70% των επιχειρήσεων που ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Αντίθετα μια στις τρεις επιχειρήσεις και το 58% των μεγάλων επιχειρήσεων που ρωτήθηκαν δήλωσαν ότι προμηθεύονται ηλεκτρονικά αγαθά και υπηρεσίες που συνδέονται με τη συντήρηση αλλά και την παραγωγική τους δραστηριότητα. Τα μεγαλύτερα ποσοστά ηλεκτρονικών πωλήσεων καταγράφονται στο χώρο του τουρισμού, ενώ 'πρωταθλητές' των ηλεκτρονικών προμηθειών αναδεικνύονται οι επιχειρήσεις πληροφορικής-επικοινωνιών, ο τομέας ηλεκτρικών μηχανών και ηλεκτρονικών και οι επιχειρηματικές υπηρεσίες.
Παράλληλα, σε ανοδική πορεία βρίσκεται η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην επιχειρηματική λειτουργία, με αύξηση παράλληλα του μεριδίου των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Η τάση αφορά το σύνολο του λογισμικού για το ηλεκτρονικό επιχειρείν (CRM, SCM, ERP).
Τέλος, εξετάζοντας κατά τομέα, πλησιέστερα προς το ηλεκτρονικό επιχειρείν βρίσκεται η βιομηχανία των υπηρεσιών πληροφορικής-επικοινωνιών και ακολουθούν τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μηχανήματα, ο τραπεζικός-ασφαλιστικός τομέας, τα μέσα ενημέρωσης, οι επιχειρηματικές υπηρεσίες. Σε χαμηλότερες θέσεις, με μικρότερη εξοικείωση, βρίσκονται ο τουρισμός, η αγορά ακινήτων, τα μηχανήματα και ο εξοπλισμός, η χημική βιομηχανία, ο εξοπλισμός μεταφορών, τα μεταλλικά προϊόντα, τα τρόφιμα και ποτά, η λιανική πώληση και οι υπηρεσίες υγείας και κοινωνικής πρόνοιας.