Πάνω από 200 φοιτητές συμμετείχαν στον Φοιτητικό Διαγωνισμό Ψηφιακής Καινοτομίας για το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν 'E-nnovation 2010' που διοργανώθηκε φέτος για τρίτη φορά από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η απονομή των βραβείων πραγματοποιήθηκε σε ειδική τελετή, όπου ανακοινώθηκε και η έναρξη του 4ου Φοιτητικού Διαγωνισμού E-nnovation 2011, ο οποίος διοργανώνετε σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Νεολαίας του Υπουργείου Παιδείας.
Από τις 57 ομάδες φοιτητών που συμμετείχαν με τις επιχειρηματικές τους ιδέες στον διαγωνισμό, προκρίθηκαν, μετά από δυο γύρους αξιολογήσεων, 12 ομάδες που παρουσίασαν τα business plans τους σε 10μελή επιτροπή ειδικών σε θέματα ψηφιακής επιχειρηματικότητας. Το πρώτο βραβείο απονεμήθηκε στους φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών Π. Παπαδάτο και Α. Σαρέλλα για την επιχειρηματική πρόταση 'Capture your audience'. Το δεύτερο βραβείο κέρδισαν οι Π. Ζιώγκας, Κ. Γαλάνης και Σ. Λεωνίδου από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) για την ιδέα τους 'Ta panda ola'.
Το τρίτο βραβείο απονεμήθηκε στην επιχειρηματική πρόταση 'Yachtel' των Π. Σταμπέρνα και Ν. Καλαρά από το Μεταπτυχιακό στην Επιστήμη των Υπολογιστών, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών, ΟΠΑ, ενώ διάκριση κοινωνικής προσφοράς έλαβαν οι Σ. Γκιόκας και Ο. Μαβή από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, επίσης του ΟΠΑ.
Στόχος του διαγωνισμού 'E-nnovation' είναι να αναδειχθεί η νεανική καινοτομία στην ψηφιακή επιχειρηματικότητα (διαδίκτυο, κινητή τηλεφωνία κ.λπ.) και να προωθηθούν νέες επιχειρηματικές ιδέες για το ηλεκτρονικό επιχειρείν και νέα ψηφιακά προϊόντα. Στον διαγωνισμό 'e-nnovation' μπορούν να συμμετάσχουν φοιτητές πανεπιστημίων (προπτυχιακοί ή μεταπτυχιακοί, από όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας και όλους τους κλάδους σπουδών) σε ομάδες 2 έως 5 ατόμων.
Όσον αφορά τον φετινό διαγωνισμό, οι ενδιαφερόμενες ομάδες θα πρέπει να καταθέσουν μέχρι τις 15 Απριλίου την ιδέα τους (3-5 σελίδες) για μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα που προσφέρει υπηρεσίες μέσω ψηφιακών μέσων ή για ένα νέο ψηφιακό προϊόν, για την συμμετοχή τους στον προκριματικό γύρο. Η προτεινόμενη επιχειρηματική δραστηριότητα μπορεί να είναι προσπελάσιμη μέσω υπολογιστή (Electronic Commerce) ή/και μέσω κινητής/φορητής συσκευής (Mobile Commerce) και να αναφέρεται σε υπηρεσία ή λογισμικό.
Από την Επιστημονική Επιτροπή θα προκριθούν στον ημιτελικό γύρο 25-30 ομάδες με τις πιο καινοτόμες ιδέες ή προϊόντα. Σε αυτό τον γύρο οι ομάδες θα κληθούν να προετοιμάσουν ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό πλάνο που θα περιλαμβάνει τις υπηρεσίες που θα προσφέρονται, τα καινοτομικά στοιχεία, τον ανταγωνισμό, την αγορά και το προφίλ των πελατών, πηγές εσόδων και τιμολογιακή πολιτική, προώθηση και διανομή, κόστος και έσοδα, αναγκαίες υποδομές και μελλοντικές επεκτάσεις. Στη συνέχεια, οι 10 καλύτερες προτάσεις θα επιλεχθούν από την Επιστημονική Επιτροπή για το τελικό στάδιο του διαγωνισμού. Στον τελικό γύρο οι ομάδες θα κληθούν να παρουσιάσουν το ολοκληρωμένο επιχειρηματικό πλάνο, μαζί με μια πρωτότυπη εφαρμογή, σε μία επιτροπή από ειδικούς σε θέματα καινοτομίας, επιχειρηματικότητας, ηλεκτρονικού επιχειρείν, venture capital και πληροφορικής.
Από την παρουσίαση θα προκύψουν οι 3 νικητήριες ομάδες. Σημειώνεται ότι σε όλες τις ομάδες του τελικού θα χορηγηθεί από το Κέντρο Καινοτομίας της Microsoft το πρόγραμμα BizSpark, μέσω του οποίου αποκτάται εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στις άδειες χρήσης προγραμμάτων ώστε να υλοποιηθούν οι πρωτότυπες επιχειρηματικές ιδέες. Επιπλέον, οι δύο πρώτες ομάδες θα περάσουν αυτόματα στον ημιτελικό του διαγωνισμού του OpenFund που χρηματοδοτεί τη δημιουργία καινοτόμων start-ups.