Για έναν νέο επιχειρηματία που επιθυμεί να μπει στον κλάδο, η αρχή μπορεί να είναι κάτι παραπάνω από το ήμισυ του παντός - και μια καλή αρχή προϋποθέτει καλό επιχειρηματικό σχεδιασμό. Η Εφαρμογή Επιχειρηματικού Σχεδιασμού είναι ένα νέο, ελεύθερο προς χρήση στο Διαδίκτυο, εργαλείο που ανέπτυξε το Εθνικό Παρατηρητήριο για τις ΜΜΕ προκειμένου να βοηθήσει τη μικρομεσαία επιχείρηση να σχεδιάσει και να χρησιμοποιήσει τις ωφέλειες που προκύπτουν από τη χρήση Επιχειρηματικού Σχεδίου.
Το Επιχειρηματικό Σχέδιο έχει καθιερωθεί, σε διεθνές επίπεδο, ως ένα απαραίτητο εργαλείο στη διαδικασία σχεδιασμού μιας νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας. Κύριοι στόχοι του είναι να αποτελέσει το βασικό πλαίσιο κατεύθυνσης και συντονισμού των ενεργειών για την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων, να κατανείμει αποτελεσματικά τους πόρους, να επιτρέπει την παρακολούθηση της πορείας ελέγχου της υλοποίησής του (και τη λήψη διορθωτικών ενεργειών, όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο) και να αποτελέσει εργαλείο προώθησης για τη χρηματοδότηση της επιχειρηματικής ιδέας.
Η διαμόρφωση, συνεπώς, ενός επιχειρηματικού σχεδίου πρέπει να στηρίζεται σε ένα σαφώς προσδιορισμένο στρατηγικό πλαίσιο, το οποίο θα εξυπηρετεί το επιχειρηματικό όραμα, και το οποίο θα προκύπτει μέσα από τον εντοπισμό των δυνατών και αδύνατων σημείων του εσωτερικού περιβάλλοντος καθώς και των ευκαιριών και απειλών που απορρέουν από το εξωτερικό περιβάλλον. Το ακριβές περιεχόμενο του επιχειρηματικού σχεδίου για κάθε επιχείρηση θα πρέπει να διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της. Γενικά, όμως, εκτιμάται ότι θα πρέπει να καλύπτει σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό κάποια βήματα.
Τα βασικά αυτά βήματα που ακολουθούνται στη διαμόρφωση ενός επιχειρηματικού σχεδίου είναι ο καθορισμός των επιχειρησιακών στόχων, ο καθορισμός των δράσεων που θα πρέπει να υλοποιηθούν ώστε να επιτευχθούν οι επιχειρησιακοί στόχοι, ο προσδιορισμός των επενδύσεων που θα πρέπει να υλοποιηθούν, ο προσδιορισμός των απαιτούμενων πόρων και των πηγών χρηματοδότησης των επιμέρους σχεδίων δράσης και των επενδύσεων και η εκτίμηση των προβλεπόμενων επιπτώσεων των ανωτέρω στα μελλοντικά οικονομικά αποτελέσματα της επιχείρησης.
Η Εφαρμογή Επιχειρηματικού Σχεδιασμού υποστηρίζει την εκπόνηση του Επιχειρησιακού Σχεδίου κάθε επιχείρησης, μέσα από ένα φιλικό και καθοδηγούμενο οδηγό. Με τη βοήθεια εύχρηστων λειτουργικών βοηθημάτων, ο χρήστης μπορεί να συμπληρώσει τα στοιχεία που αφορούν την επιχείρηση και να παράγει με αυτόματο τρόπο τους πίνακες του Επιχειρησιακού Σχεδίου.
Η Εφαρμογή Επιχειρηματικού Σχεδιασμού καλύπτει προς το παρόν τους εξής κλάδους δραστηριότητας: Διαφήμιση, Call Centers, Κατασκευή Μεταλλικών Κουφωμάτων, Catering, Κατασκευή Εξοπλισμού Ελέγχου των Βιομηχανικών Μεθόδων Παραγωγής, Υπηρεσίες Ανάπτυξης Λογισμικού Εφαρμογών, Εκτυπώσεις και Συναφείς Δραστηριότητες, Αναπαραγωγή Προεγγεγραμμένων Μέσων Εγγραφής Ήχου ή Εικόνας και Προεγγεγραμμένων Μέσων Πληροφορικής, Κατασκευή Γυαλιού και Προϊόντων από Γυαλί.
Η Εφαρμογή Επιχειρηματικού Σχεδιασμού παρέχει τη δυνατότητα χρήσης on-line βοήθειας, έτσι ώστε οι χρήστες να μπορούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητές της. Να σημειωθεί πως, λίγους μήνες πριν, το Εθνικό Παρατηρητήριο για τις ΜΜΕ ανέπτυξε και το 'Εργαλείο Προσδιορισμού Αναγκών Δεξιοτήτων' για τον οργανωτικό σχεδιασμό και διαχείριση του Ανθρώπινου Δυναμικού των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.