Ένα καινοτόμο τεχνολογικό σύστημα που οπτικοποιεί μη ορατά φυσικά φαινόμενα κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικών επισκέψεων σε επιστημονικά και τεχνολογικά μουσεία αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου CΟΝNECT. Το σύστημα συνδυάζει την τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας και τις τεχνολογίες Διαδικτύου, επιτρέποντας στους μαθητές να βλέπουν τα πραγματικά εκθέματα των μουσείων, αλλά παράλληλα και μη ορατά φυσικά μεγέθη, όπως για παράδειγμα δυνάμεις, ηλεκτρικά και μαγνητικά πεδία.
Στόχος του έργου CΟΝNECT είναι η διασύνδεση των εκπαιδευτικών επισκέψεων με το σχολικό πρόγραμμα και, ιδιαίτερα, με το μάθημα των Φυσικών Επιστημών, για την κατανόηση δυσνόητων φαινομένων και εννοιών. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το 6ο Πρόγραμμα Πλαίσιο της ΕΕ (θεματική προτεραιότητα «Τεχνολογίες της Κοινωνίας της Πληροφορίας») και υλοποιείται από 15 οργανισμούς από την Ελλάδα, τη Μ. Βρετανία, τη Γερμανία, το Βέλγιο, τις ΗΠΑ, τη Σουηδία, το Ισραήλ, την Πορτογαλία και τη Φινλανδία. Οι ελληνικοί φορείς που συμμετέχουν είναι το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που είναι και συντονιστής του έργου, η Ελληνογερμανική Αγωγή, το Ίδρυμα Ευγενίδου και οι εταιρείες Q-PLAN και ΕΠΙΝΟΙΑ.
Η λειτουργία του συστήματος βασίζεται σε ένα Εικονικό Επιστημονικό Θεματικό Πάρκο (Virtual Science Thematic Park) και ένα φορητό σύστημα επαυξημένης πραγματικότητας. Το Εικονικό Επιστημονικό Θεματικό Πάρκο περιλαμβάνει το σύνολο του διαθέσιμου εκπαιδευτικού υλικού, με βάση το οποίο οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν τα σενάρια που θα παρουσιάσουν στους μαθητές (εκπαιδευτικό περιεχόμενο, τρόπο και χρόνο παρουσίασης εικονικών αντικειμένων, κ.ά). Το επιλεγμένο εκπαιδευτικό υλικό παρουσιάζεται στους μαθητές μέσω του φορητού συστήματος επαυξημένης πραγματικότητας, το οποίο αποτελείται από ένα φορητό υπολογιστή, ένα οπτικό σύστημα και ένα σύστημα εντοπισμού θέσης, ώστε, ανά πάσα στιγμή, να παρουσιάζεται το σωστό περιεχόμενο στη σωστή θέση.
Το σύστημα υποστηρίζει επίσης, μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης, την εξ αποστάσεως επίσκεψη σε μουσείο για ευρύ κοινό απομακρυσμένων περιοχών,. Δηλαδή, όταν ένας μαθητής ή εκπαιδευτικός επισκέπτεται το μουσείο και αλληλεπιδρά με το έκθεμα, τότε οι μαθητές απομακρυσμένων σχολείων μπορούν, μέσω ευρυζωνικής μετάδοσης, να παρακολουθήσουν τις δραστηριότητές του και τις αναπαραστάσεις επαυξημένης πραγματικότητας. Εκτός από τη σύνδεση μουσείου και σχολείου, είναι δυνατή η σύνδεση δύο σχολείων που, για παράδειγμα, επισκέπτονται δύο διαφορετικά επιστημονικά μουσεία και «συναντιούνται» σε εικονικές τάξεις για την ανταλλαγή υλικού.
Η τεχνολογία έχει ήδη δοκιμαστεί σε τέσσερα επιστημονικά κέντρα της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και στο Ίδρυμα Ευγενίδου, όπου το πείραμα αφορά τους βασικούς νόμους της Νευτώνειας Μηχανικής για τη γραμμική κίνηση. Παρουσιάστηκε, δε, για πρώτη φορά ζωντανά, σε πραγματικό χρόνο, στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, με τη χρήση του δορυφόρου HellasSAT.