Επικοινωνία Μπροστά στα οφέλη και στις δυνατότητες της ψηφιακής εποχής είμαστε όλοι ίσοι. Από τη γενιά που πρόλαβε τους πρώτους υπολογιστές στον χώρο εργασίας, μέχρι τη γενιά των σημερινών μαθητών που παίζουν στα δάχτυλα κινητά και τάμπλετ. Αναπόφευκτα, αυτές οι γενιές μιλάνε διαφορετικές γλώσσες. Έχουν διαφορετική εξοικείωση με τα νέα μέσα και διαφορετική συμπεριφορά. Ωστόσο, με τις πρωτοβουλίες εθνικών και ευρωπαϊκών θεσμών και τη γνώση που συγκεντρώνεται, προσεγγίζουμε έναν κοινό τόπο: Η εκπαίδευση στις ψηφιακές δεξιότητες μάς αφορά όλους. Δεν πρέπει να αποκλειστεί κανείς. Ειδικά για την Ελλάδα, που υπολείπεται αισθητά του ευρωπαϊκού μέσου όρου, και έχει να υπερβεί ένα μεγάλο ψηφιακό χάσμα, χρειάζεται να θέσουμε στην ημερήσια διάταξη συγκεκριμένες δράσεις. Σε αυτό το τεύχος ανοίγουμε τη συζήτηση με ορισμένες κρίσιμες παραδοχές και στοχεύσεις. Στο ΕΚΤ βασιζόμαστε στη συνδυασμένη ευφυΐα ανθρώπων και δεδομένων. Αν δημιουργούμε υποδομές και συστήματα που επικοινωνούν μεταξύ τους, αυτό πρώτα ισχύει για τους ανθρώπους. Ισχύει απόλυτα για τη βελτίωση της ψηφιακής ικανότητας σε όλους τους τομείς. Το υπογραμμίζει στη συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό μας ένας σημαντικός συνομιλητής και συνεργάτης του ΕΚΤ, ο Κώστας Σπ. Στάικος, ο οποίος με το ξεχωριστό έργο του για τις βιβλιοθήκες μπορεί να βοηθήσει να αναβαθμιστεί ο δημόσιος διάλογος για το παρόν και το μέλλον του θεσμού. Διανύουμε μια περίοδο μεγάλης έντασης. Η κοινωνία είναι πιεσμένη από τον φόβο και το σύστημα καλείται να λειτουργήσει υπό πίεση. Ας κρατήσουμε ως προτεραιότητα την ικανότητα να επικοινωνούμε ουσιαστικά μεταξύ μας. Εύη Σαχίνη |
Σημείωμα | Τεύχος 119 | Φθινόπωρο 2020