Ερωτηματολόγιο που αφορά στην εμπειρία των επιχειρήσεων σε δικαστικές υποθέσεις προστασίας καταναλωτών

18.12.2013

Η Γενική Διεύθυνση Δικαιοσύνης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επανεξετάζει τη λειτουργία των εθνικών δικαστικών συστημάτων για την εφαρμογή της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό υλοποιεί έρευνα με κύριο στόχο να προσδιοριστούν οι τομείς για πιθανή πολιτική απάντηση. Σκοπός της έρευνας είναι να συγκεντρωθούν απόψεις σχετικά με υποθέσεις που αφορούν στη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών, και οι οποίες θα συμβάλουν στον προσδιορισμό τρόπων, οι οποίοι θα βελτιώσουν τα δικαστικά συστήματα.

Το ερωτηματολόγιο απευθύνεται σε εταιρίες που πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες απευθείας στους πελάτες ή τους καταναλωτές. Το συνημμένο ερωτηματολόγιο, το οποίο διακινείται στην Ελλάδα από το δίκτυο Εnterprise Europe Network-Hellas, πρέπει να απαντηθεί από τον Γενικό Διευθυντή της εταιρίας, τον/την νομική σύμβουλο ή από οποιονδήποτε ασχολείται με τις νομικές πτυχές των υποθέσεων της εταιρίας.

Όσες εταιρείες ενδιαφέρονται θα μπορούσαν να αποστείλουν το σχετικό ερωτηματολόγιο στο Eθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, συντονιστή του Enterprise Europe Network-Hellas (στοιχεία επικοινωνίας: ΕΚΤ, Π. Φαρφαρά & Γ. Μαζιώτη, τηλ. 210 7273925, e-mai: pfarfa@ekt.gr, gmazio@ekt.gr).

Οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτή την έρευνα θα χρησιμοποιηθούν, σε συνδυασμό με άλλες πληροφορίες, για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των εθνικών δικαστηρίων στην εκδίκαση των υποθέσεων που αφορούν στην Προστασία των Καταναλωτών σχετικά με τις ακόλουθες Οδηγίες της ΕΕ: Οδηγία Καταχρηστικών Ρητρών των Συμβάσεων (93/13/EEC) Οδηγία των Πωλήσεων εξ αποστάσεως (97/7/EC) Οδηγία Εγγύησης Πωλήσεων σε Καταναλωτές (99/44/EC) και η Οδηγία Αθέμιτων Εμπορικών Πρακτικών (2005/29/EC).