SARA: προώθηση της καινοτομίας στις επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών

13.01.2005

Μια σημαντική ελληνική πρωτοβουλία που στοχεύει στην προώθηση της καινοτομίας και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ) που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων βρίσκεται αυτή τη χρονική περίοδο σε εξέλιξη. Πρόκειται για το έργο SARA (Supply Arrangements Enriching Innovation) που συγχρηματοδοτείται από το 5ο Πρόγραμμα - Πλαίσιο και εντάσσεται στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Καινοτομία & Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις». Συντονιστής του έργου SARA είναι η Εταιρία Διαχείρισης & Ανάπτυξης του Τεχνολογικού Πάρκου Θεσσαλονίκης (ΕΔΑΠ/ΤΠΘ Α.Ε.), οργανισμός που αποτελεί και μέλος του Ελληνικού Κέντρου Αναδιανομής Καινοτομίας (IRC Hellenic).

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία υλοποιείται σε συνεργασία με αντίστοιχους φορείς της Μεγ. Βρετανίας (Eddleston Innovation Ltd), Ισπανίας (Instituto Andaluz de Tecnologia), Γερμανίας (TTZ Bremerhaven) και Βουλγαρίας (Applied Research & Communications Fund).Ο κύριος σκοπός του έργου είναι η ανάπτυξη και η προώθηση ενός εργαλείου το οποίο θα ενσωματώνει μεθοδολογίες που συμβάλλουν στην καλύτερη οργάνωση, λειτουργία και διοίκηση των ΜΜΕ τροφίμων και ποτών.

Οι τέσσερις επιμέρους μεθοδολογίες που θα υλοποιηθούν από τους οργανισμούς που συμμετέχουν στο έργο και θα ενοποιηθούν σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αφορούν σε κρίσιμες λειτουργίες των επιχειρήσεων. Και πιο συγκεκριμένα στη:

  • Διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας (Supply Chain Management), δηλαδή σε όλες τις διαδικασίες που συνδέονται με τη διακίνηση αγαθών από το στάδιο των πρώτων υλών μέχρι τον καταναλωτή με σκοπό τη γρηγορότερη διαθεσιμότητα των τελικών προϊόντων. Με αυτό τον τρόπο θα δημιουργηθεί σημαντικό πλεονέκτημα κέρδους και ποιότητας για μια επιχείρηση λόγω της μείωσης του χρόνου που απαιτείται για να φτάσουν τα προϊόντα της στην αγορά.
  • Διαχείριση Γνώσης (Knowledge Management), δηλαδή στο συνδυασμό σύγχρονων διοικητικών πρακτικών που υποστηρίζονται από πληροφοριακά συστήματα, με στόχο την αξιοποίηση του συνόλου του γνωστικού κεφαλαίου μιας επιχείρησης μέσω της αύξησης της απόδοσης των καθημερινών λειτουργιών και των διαδικασιών λήψης αποφάσεων, χρονικά και ποιοτικά.
  • Ανάλυση Αξίας (Value Analysis), δηλαδή στη δημιουργία μιας σωστής ισορροπίας προς όφελος της επιχείρησης μεταξύ των παραμέτρων που πρέπει να διαθέτει το προϊόν ή η υπηρεσία μιας επιχείρησης για την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών της και του αντίστοιχου κόστους παραγωγής.
  • Δικτύωση των Ελληνικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Τροφίμων (Networking SMEs) με επιχειρήσεις άλλων χωρών για συνεργασίες και ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών.

Μέσω του εργαλείου αυτόματου συνδυασμού (matchmaking) που χρησιμοποιεί το έργο SARA, οι εγχώριες επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών έχουν την δυνατότητα να προχωρήσουν σε νέες συνεργασίες με επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο σε θέματα που σχετίζονται με εξαγωγές ή εισαγωγές, μάρκετινγκ, εμπορική αντιπροσώπευση, χρηματοδότηση, κ.ά.

Στο πλαίσιο του έργου καλούνται οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών της Κεντρικής Μακεδονίας να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη δωρεάν συμμετοχή τους στην πιλοτική εφαρμογή των καινοτόμων αυτών μεθοδολογιών. Συνολικά θα επιλεγούν να συμμετάσχουν 13 επιχειρήσεις τροφίμων από την Κεντρική Μακεδονία. Οι τρεις θα συμμετάσχουν στην πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος και οι δέκα θα εκπαιδευτούν στην εφαρμογή των μεθοδολογιών. Η εφαρμογή των νέων μεθοδολογιών στις επιχειρήσεις που θα επιλεγούν θα διεξαχθεί κατά το πρώτο εξάμηνο του 2005 χωρίς χρέωση.

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο του έργου SARA η Εταιρία Διαχείρισης και Ανάπτυξης του Τεχνολογικού Πάρκου Θεσσαλονίκης διοργανώνει την Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2004 στις 12:30 μ.μ. στο Συνεδριακό Κέντρο του Τεχνολογικού Πάρκου Θεσσαλονίκης εκδήλωση με θέμα 'Καινοτομία στη Βιομηχανία Τροφίμων'.