Δύο ελληνικά σχολεία στα ευρωπαϊκά βραβεία eTwinning

01.02.2006

Δύο ελληνικά σχολεία βρίσκονται ανάμεσα στους νικητές των ευρωπαϊκών βραβείων eTwinning για τη συνεργασία των ευρωπαϊκών σχολείων και την προώθηση του ευρωπαϊκού πολυγλωσσικού και πολυπολιτισμικού κοινωνικού μοντέλου. Πρόκειται για τα 7ο Γυμνάσιο Περιστερίου και Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, τα οποία βραβεύτηκαν στις κατηγορίες 'Παιδαγωγική Καινοτομία' και 'Ψηφιακές Πηγές' της ηλικιακής ομάδας 13-19 ετών.

Η απονομή των βραβείων πραγματοποιήθηκε στις 13 Ιανουαρίου 2006, στο Linz της Αυστρίας, από τον Επίτροπο για θέματα Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Πολιτισμού και Πολυγλωσσίας Jan Figel και Υπουργούς Παιδείας διαφόρων ευρωπαϊκών κρατών. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά 320 έργα, ενώ τα 12 καλύτερα, που επιλέχθηκαν από ευρωπαϊκή επιτροπή εμπειρογνώμονων ως τελικοί υποψήφιοι παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια τριήμερης διάσκεψης. Τα έργα που βραβεύτηκαν τελικά, με μια τετραήμερη κατασκήνωση στο νησί Lanzarote για 20 άτομα κάθε νικήτριας συνεργασίας είναι τα ακόλουθα:

Ηλικιακή ομάδα από 5 έως 12 ετών:
- Σχολική συνεργασία: 'Talking Through Time', Cauldeen Primary School (Ηνωμένο Βασίλειο), Dun Salv Portelli Primary School (Μάλτα)
Στο έργο αναπτύχθηκε και ανταλλάχθηκε διδακτικό υλικό για να μπορέσουν οι μαθητές να ερευνήσουν, να ανταλλάξουν και να συλλέξουν μαζί αναμνήσεις σχετικά με το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

- Παιδαγωγική καινοτομία: 'Learning and Sharing', Oriveden Keskuskoulu (Φινλανδία), Iglemyr Skole (Νορβηγία)
Στόχος του έργου ήταν η ανάπτυξη των ικανοτήτων των μαθητών στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών και στα αγγλικά μέσω ενός εικονικού περιβάλλοντος εκμάθησης. Τα θέματα συζήτησης στα φόρουμ και στα chats ανανεώνονταν κάθε μήνα.

- Ψηφιακές πηγές: 'Playing and Learning', Escuela Infantil Gloria Fuertes (Ισπανία), Przedszkole Publiczne nr 5, Glogow (Πολωνία) Στο πλαίσιο του έργου, καθηγητές εφάρμοσαν κοινές μεθοδολογίες και υλικό, αξιοποιώντας τις ΤΠΕ, για να ανταλλάξουν πληροφορίες για τους πολιτισμούς και να διδάξουν αγγλικά σε προσχολικό επίπεδο.

Ηλικιακή ομάδα από 13 έως 19 ετών:
- Σχολική συνεργασία: 'Internetzeitung und u.a. Austausch von Texten zur Unterstutzung beim Erlernen der deutschen Sprache', Bischofliche Maria-Montessori-Gesamtschule (Γερμανία), Sukromne gymnazium Presov (Σλοβακία)
Στόχος του έργου ήταν η δημιουργία μίας κοινής εφημερίδας στο Διαδίκτυο και η ανταλλαγή κειμένων για την εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας.

- Παιδαγωγική καινοτομία: 'Europe , Education, Ecole - Club de Philosophie', Lycee de Sevres (Γαλλία), Liceo Classico 'Ludovico Antonio Muratori' (Ιταλία), Ecole Dzukija Alytus (Λιθουανία), 7o Λύκειο Περιστερίου (Ελλάδα), Gymnazium J.G. Tajovskeho, Banska Bystrica (Σλοβακία), Gymnasium Matyase Lerche, Brno (Τσεχία)
Το έργο ανέπτυξε ένα δίκτυο εξ αποστάσεως (ΤΠΕ) ανταλλαγών μεταξύ σπουδαστών και καθηγητών σχετικά με το ρόλο του πολιτισμού, της εκπαίδευσης και των σχολείων στην Ευρώπη του αύριο. Το έργο συμπεριλάμβανε βίντεο-διάσκεψη, εβδομαδιαίους on-line χώρους εργασίας και έναν τομέα ψηφιακών πηγών.

- Ψηφιακές πηγές: 'Crop Circles challenge', Sint-Donatus Instituut (Βέλγιο), ITCS 'Cesare Vivante' (Ιταλία), Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης (Ελλάδα)
Οι συνεργάτες του έργου χρησιμοποίησαν το ίδιο ελεύθερο λογισμικό μαθηματικών για να αναπτύξουν και να δημιουργήσουν υλικό για τη διδασκαλία μαθηματικών και άλλων επιστημονικών μαθημάτων. Οι σπουδαστές απέκτησαν πιο ενεργό ρόλο στην εκμάθηση και οι καθηγητές χρησιμοποίησαν το σχολικό δίκτυο για να μοιραστούν εμπειρίες και να συζητήσουν διδακτικές απόψεις.

Σημειώνεται πως η δράση eTwinning αποτελεί έναν από τους τέσσερις άξονες της πρωτοβουλίας eLearning και έχει ήδη προσελκύσει 11.300 σχολεία από όλη την Ευρώπη. Η Ελλάδα κατέχει μια από τις πρώτες δέκα θέσεις σε συμμετοχές. Στο πλαίσιο της eTwinning, μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν την εκπαιδευτική κουλτούρα άλλων λαών, να μάθουν συνεργατικά και να δημιουργήσουν φιλίες. Παράλληλα, οι νέοι εξασκούν τις ικανότητές τους στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, οι οποίες βελτιώνουν την παιδαγωγική διαδικασία και προσθέτουν αξία στη συμβατική μάθηση.