Την προαγωγή της δημιουργίας παιχνιδιών που μπορούν να αξιοποιηθούν από την εκπαίδευση και τις επιχειρήσεις έχει ως στόχο ο 2ος Πανευρωπαϊκός Διαγωνισμός Καλύτερου Ηλεκτρονικού Εκπαιδευτικού Παιχνιδιού που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου LUDUS, από 7 Φεβρουαρίου έως 15 Απριλίου 2011. Παράλληλα, Ανοιχτό Εργαστήρι Μάθησης για τα Ηλεκτρονικά Εκπαιδευτικά Παιχνίδια πραγματοποιείται online από 1η Μαρτίου έως 1η Μαΐου, για την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών στο πεδίο της δημιουργίας ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών (serious games) και την παροχή εξειδικευμένης υποστήριξης προς τους διαγωνιζόμενους.
Για τις ανάγκες του διαγωνισμού, ο όρος serious game (ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό παιχνίδι) αναφέρεται σε εφαρμογές λογισμικού που έχουν σχεδιαστεί ως ηλεκτρονικό παιχνίδι (video-game), το οποίο έχει μαθησιακό στόχο και περιεχόμενο. Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε επαγγελματίες δημιουργούς, καθώς και σε φοιτητές, μαθητές, ερευνητές που ενδιαφέρονται για τον χώρο. Μπορούν να συμμετάσχουν εταιρίες, μεμονωμένα άτομα ή ομάδες δημιουργών. Η υποβολή των συμμετοχών (παιχνιδιού ή ιδέας) γίνεται ηλεκτρονικά έως τις 15 Απριλίου 2011 στον δικτυακό τόπο του διαγωνισμού.
Οι συμμετέχοντες μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα σε μία από τις 4 ακόλουθες κατηγορίες: 1. Καλύτερο μη-επαγγελματικό παιχνίδι (Best non-professional learning game) α) Καλύτερο λειτουργικό παιχνίδι (Best functional learning game) β) Καλύτερη ιδέα / καλύτερο προσχέδιο / σενάριο παιχνιδιού (Best learning game idea/concept/storyboard) 2. Καλύτερο επαγγελματικό παιχνίδι (Best professional learning game) α) Καλύτερο επαγγελματικό παιχνίδι χαμηλού προϋπολογισμού (συνολικός προϋπολογισμός χαμηλότερος των 40.000 ευρώ) β) Καλύτερο επαγγελματικό παιχνίδι υψηλού προϋπολογισμού (συνολικός προϋπολογισμός υψηλότερος των 40.000 ευρώ).
Οι συμμετοχές θα αξιολογηθούν με βάση τα εξής κριτήρια: επίλυση ενός υπαρκτού προβλήματος/ανάγκης και θετική επίδραση στο πεδίο εφαρμογής του παιχνιδιού στην κοινωνία, αριστεία στο σχεδιασμό του παιχνιδιού και στην ενσωμάτωση της μαθησιακής στόχευσης, λειτουργικότητα/ευχρηστία (playability) και τεχνική αρτιότητα. Οι νικητές θα ανακοινωθούν σε ειδική τελετή που θα λάβει χώρα κατά τη διάρκεια του 2ου διεθνούς συνεδρίου 'Ηλεκτρονικά παιχνίδια, εκπαίδευση και οικονομική ανάπτυξη', στις 26-27 Μαΐου 2011, στο Μιλάνο. Οι νικητές θα ειδοποιηθούν μέχρι τις 13 Μαΐου και θα τους αποσταλεί ειδική πρόσκληση για το συνέδριο, όπου θα μπορέσουν να παρουσιάσουν το παιχνίδι (ή την ιδέα τους) σε βασικούς παράγοντες της αγοράς ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Περισσότερες πληροφορίες και η αίτηση συμμετοχής διατίθενται στον δικτυακό τόπο www.serious-gaming.info.
Όσο αφορά το Εργαστήρι Μάθησης, αυτό διοργανώνεται από το Πανεπιστήμιο Bicocca του Μιλάνο και είναι ανοιχτό προς όλους όσοι ενδιαφέρονται για τη μάθηση (εκπαίδευση, κατάρτιση, διά βίου μάθηση) μέσω παιχνιδιών, όπως σπουδαστές, ερευνητές, δημιουργοί παιχνιδιών και εκπαιδευτές, στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.serious-gaming.info, από τον Μάρτιο μέχρι τον Μάιο του 2010. Το εργαστήρι επικεντρώνεται στα μεθοδολογικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία serious games, και έχει στόχο να παρέχει online υποστήριξη και καθοδήγηση για τη δημιουργία ηλεκτρονικών παιχνιδιών, τα οποία μπορούν να υποβληθούν στον διαγωνισμό. Στους συμμετέχοντες δίνονται κατευθυντήριες οδηγίες και καθοδήγηση για την ανάπτυξη μιας ιδέας ή ενός παιχνιδιού, μέσω θεωρητικών μαθημάτων και πρακτικής εξάσκησης. Το υποστηρικτικό υλικό και οι σχετικές αναφορές είναι διαθέσιμα on-line, ενώ διαδραστικές συνεδρίες πραγματοποιούνται μέσω Skype (Skype account: luduscompetition).
Αξίζει να σημειωθεί πως το έργο LUDUS έχει διάρκεια 36 μήνες (Μάιος 2009- Απρίλιος 2012). Στο έργο που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα South East Europe Τransnational Cooperation (SEE), συμμετέχουν 8 εταίροι από 6 χώρες. Από ελληνικής πλευράς συμμετέχουν η εταιρεία ΠΡΟΜΕΑ (Εταιρεία Προαγωγής Μεθοδολογιών Έρευνας και Ανάπτυξης) και το Κέντρο Επιχείρησης & Καινοτομίας Ηπείρου (BIC Ηπείρου), που είναι και ο συντονιστής του έργου. Στόχος του έργου LUDUS (στα λατινικά, 'παιχνίδι') είναι η δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Δικτύου για την μεταφορά και την διάχυση τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών στον καινοτόμο τομέα των Ηλεκτρονικών Εκπαιδευτικών Παιχνιδιών. Περισσότερες πληροφορίες για το έργο διατίθενται στη διεύθυνση http://www.ludus-project.eu/.