Έξι πρωτότυπες εργασίες μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας, στις οποίες παρουσιάζονται καινοτόμα επιχειρηματικά σχέδια σε τομείς όπως ο τουρισμός, ο πολιτισμός και το περιβάλλον, παρουσιάστηκαν πρόσφατα στο Σχολικό Εργαστήριο Επιχειρηματικότητας που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο πλαίσιο του προγράμματος 'Μάθηση και Επιχειρείν' του Ιδρύματος Λαμπράκη.
Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν συνολικά περισσότερα από 40 σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια της Αττικής, ευρείας κοινωνικο-οικονομικής διαστρωμάτωσης. Στην τελική εκδήλωση του προγράμματος, περισσότεροι από 100 μαθητές από 20 σχολεία της Αττικής παρουσίασαν τις επιλεγμένες εργασίες τους, από τις οποίες βραβεύθηκαν οι τρεις καλύτερες εργασίες μαθητών Γυμνασίου και οι τρεις καλύτερες εργασίες μαθητών Λυκείου. Οι εργασίες που βραβεύθηκαν είναι οι ακόλουθες:
Γυμνάσια
- 2ο Γυμνάσιο Λαυρίου γiα την εργασία 'Έρευνα για τη δημιουργία ξενώνων στην πόλη του Λαυρίου'
- 2ο Γυμνάσιο Αιγάλεω για την εργασία 'Εύρεση πόρων για τη στήριξη πολιτιστικού φεστιβάλ που διοργανώνουν οι μαθητές με τίτλο «Αρχαία Ελλάδα, ήλιος ενάλιος, φάρος ανέσπερος»
- Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού για την εργασία 'Σχεδιασμός ενός φανταστικού αγροτουριστικού προορισμού για εφήβους με ειδικές ανάγκ
Λύκεια
- 1ο Λύκειο Νίκαιας για την εργασία 'Εταιρεία Κοινωνικού Μάρκετινγκ'
- ΕΠΑΣ Αθηνών για την εργασία 'Επιχείρηση παραγωγής συστημάτων ανακύκλωσης οικιακού νερού'
- 2ο ΕΠΑΛ Αθηνών για την εργασία 'Επιχείρηση 24ωρης φύλαξης-απασχόλησης παιδιών'
Το Πρόγραμμα, το οποίο υλοποιήθηκε με τη χορηγία της Citibank, είχε διετή διάρκεια και σε αυτό το διάστημα, εκπαιδευτικοί συνεργάτες του Ιδρύματος επισκέφθηκαν σχολεία, μίλησαν με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και ανέπτυξαν θέματα, όπως ο ρόλος των σύγχρονων επιχειρήσεων, ο εντοπισμός των επιχειρηματικών ευκαιριών, οι ιδέες, η δημιουργικότητα και τα πρώτα βήματα μιας επιχειρηματικής πρωτοβουλίας, καθώς και η προετοιμασία του επιχειρηματικού σχεδίου.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσης, τη συστηματική υποστήριξη (help-desk, βιβλία) στην εκπόνηση επιχειρηματικών σχεδίων και δραστηριοτήτων από ομάδες μαθητών (που θα τα επιλέξουν σε συνεργασία με τους καθηγητές τους), καθώς και τη διαδικτυακή παροχή περιεχομένου και εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Στόχος του Προγράμματος 'Μάθηση και Επιχειρείν' ήταν η ανάπτυξη της δημιουργικότητας και η συνειδητοποίηση, από μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, της κοινωνικής προσφοράς της δραστηριότητας του επιχειρείν, η καλλιέργεια της σύγχρονης οικονομικής σκέψης, της θετικής στάσης για ανάληψη πρωτοβουλιών, καθώς και των ικανοτήτων για ομαδική δραστηριότητα και συνεργασία.
Καινοτομία του Προγράμματος είναι ότι έδωσε έμφαση στις φιλικές προς το περιβάλλον επιχειρηματικές δραστηριότητες. Έτσι, τα Γυμνάσια εκπόνησαν δραστηριότητες και τα Λύκεια επιχειρηματικά σχέδια, τα οποία περιλαμβάνουν την εξεύρεση λύσεων για ζητήματα, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας, η παραγωγή προϊόντων μέσα από φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες, καθώς και η μελέτη και αξιοποίηση παραδοσιακών και λιγότερο βιομηχανοποιημένων μεθόδων παραγωγής.
Στην τελετή απονομής των Βραβείων παρευρέθηκαν εκπρόσωποι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του υπουργείου Παιδείας, του ΙΟΒΕ (Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών) και της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών.
Όλες οι επιλεγμένες εργασίες και των 20 σχολείων που συμμετείχαν στην τελική φάση του Σχολικού Εργαστηρίου Επιχειρηματικότητας βρίσκονται στον δικτυακό τόπο: http://e2l.e-paideia.net/blogepixeirein/