Όλοι όσοι εμπλέκονται στην εκπαιδευτική και ερευνητική δραστηριότητα της χώρας μπορούν πλέον να συμβάλλουν στον σχεδιασμό σχετικών πολιτικών, καταθέτοντας ηλεκτρονικά τις προτάσεις τους στην Ομάδα 'Παιδεία, Έρευνα, Καινοτομία' του Φόρουμ 'Ψηφιακή Ελλάδα 2020'. Στόχος της Ομάδας είναι η αξιοποίηση των ψηφιακών υποδομών και εφαρμογών στην εκπαίδευση, την έρευνα και την καινοτομία.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εγγραφούν στην Ομάδα και να καταθέτουν απόψεις, προβληματισμούς και προτάσεις για νέες πολιτικές που ενθαρρύνουν μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές και επιστήμονες να παράγουν ιδέες, εργαλεία, εφαρμογές και περιεχόμενο προς όφελος της κοινωνίας και της ανάπτυξης. Οι συντονιστές και τεχνικοί υπεύθυνοι της Ομάδας (Δρ Ευάγγελος Χρήστου-Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Δρ Παναγιώτης Σταθόπουλος-Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, Δρ Αγγελική Πραγιάτη-Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων) θα αξιοποιούν τις παρεμβάσεις και θα αναρτούν τα αποτελέσματα στo Φόρουμ 'Ψηφιακή Ελλάδα 2020'.
Τα πρώτα θέματα της διαβούλευσης αφορούν τη θεματική ενότητα 'Παιδεία' και είναι τα ακόλουθα:
1. Ανάγκες για Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση
- Ποιες είναι οι 3 σημαντικότερες (από πλευράς ωφελειών) ανάγκες για ΤΠΕ στο σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης;
- Ποιες είναι οι 3 περισσότερο επείγουσες/πιεστικές (από πλευράς χρόνου) ανάγκες για ΤΠΕ στο σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης;
2. Αξιοποίηση υπαρχόντων ΤΠΕ στην εκπαίδευση
- Πώς μπορούν να αξιοποιηθούν αποδοτικότερα, οικονομικότερα και ταχύτερα οι υπάρχουσες (ήδη διαθέσιμες) ΤΠΕ στην εκπαίδευση;
- Σε ποιους εκπαιδευτικούς τομείς ή κλάδους μπορούν να αξιοποιηθούν αποδοτικότερα, οικονομικότερα και ταχύτερα οι υπάρχουσες (ήδη διαθέσιμες) ΤΠΕ;
3. Ανθρώπινοι πόροι υπαρχόντων ΤΠΕ στην εκπαίδευση
- Ποιες είναι οι 3 κύριες ανάγκες εκπαίδευσης και κατάρτισης των διδασκόντων (σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης) για τη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία;
- Με ποιους τρόπους μπορεί να μεγιστοποιηθεί η ενθάρρυνση και κινητοποίηση των διδασκόντων για τη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία;
- Πώς μπορεί να διασφαλιστεί η διαφάνεια της χρήσης των ΤΠΕ σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης;
4. Πολιτικές Πρόσβασης, Καινοτομία και ΤΠΕ στην εκπαίδευση
- Πρέπει να υιοθετηθεί πολιτική ανοικτής πρόσβασης όλων των ενδιαφερόμενων στο σύνολο του διδακτικού-εκπαιδευτικού υλικού στο οποίο αξιοποιούνται οι ΤΠΕ;
- Πρέπει να υιοθετηθεί πολιτική χρήσης ελεύθερου λογισμικού για όλες τις εφαρμογές ΤΠΕ που χρησιμοποιούνται στην διδασκαλία;
- Πρέπει να υιοθετηθεί πολιτική χρήσης αποκλειστικά και μόνο ελεύθερου λογισμικού για όλες ανεξαιρέτως τις ΤΠΕ που χρησιμοποιούνται σε όλα τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα;
- Ποιοι είναι οι 2 σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αξιοποίηση των ΤΠΕ για την προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση;
- Πώς μπορεί να συνδεθεί και να ενισχυθεί η καινοτομική επιχειρηματικότητα και η εκπαίδευση μέσω των ΤΠΕ;
Το Φόρουμ 'Ψηφιακή Ελλάδα 2020' στοχεύει στη διαμόρφωση προτάσεων πολιτικής για την ψηφιακή πορεία της χώρας την επόμενη δεκαετία, προσβλέποντας σε ένα νέο αναπτυξιακό περιβάλλον που θα αξιοποιεί το δυναμικό της χώρας, συνδέοντας πόρους, ιδέες και ανθρώπους με τις πρωτοπόρες τεχνολογίες. Τελεί υπό την αιγίδα της ομάδας για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση του γραφείου του Πρωθυπουργού, της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας καθώς και των Υπουργείων Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Οικονομικών, Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Μάθετε Περισσότερα
- Ψηφιακή Ελλάδα 2020: Παιδεία
- Έρευνα και Καινοτομία