Είναι νέo, μοναδικό, μπορεί να κινείται με ευελιξία σε χαλάσματα και να σώζει ζωές και ακούει στο όνομα 'Ρωξάνη'. Ζητεί να προωθηθεί στη βιομηχανική παραγωγή για να αναλάβει δράση εντοπίζοντας και βοηθώντας επιζώντες μετά από φυσικές καταστροφές. Πρόσφατα, έκανε τους δημιουργούς της από το ΤΕΙ Καβάλας υπερήφανους, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στο διαγωνισμό ανάδειξης, από το κοινό, της καλύτερης ρομποτικής κατασκευής στο πλαίσιο της έκθεσης ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας Athens Digital Week 2009.
Η ROXANE, ένα καινοτόμο αυτοματοποιημένο όχημα ανεύρεσης επιζώντων μετά από φυσικές καταστροφές, γεννήθηκε τον Απρίλιο του 2009. Περήφανοι γονείς, δυο φοιτητές του Τμήματος Βιομηχανικής Πληροφορικής του ΤΕΙ Καβάλας. Οι Γαβριήλ Καρπάθιος και Κωνσταντίνος Αγγελος Παντελής κατασκεύασαν το ρομποτικό όχημα ανεύρεσης επιζώντων στο πλαίσιο της πτυχιακής τους εργασίας, υπό την εποπτεία του καθηγητή Δημήτρη Πογαρίδη και με χρηματοδότηση από το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης του ΤΕΙ Καβάλας.
Πρόκειται, σύμφωνα με τον Δ. Πογαρίδη, για μια πρωτοποριακή εργασία, άρτια τεχνολογικά, που μπορεί να αποτελέσει έναν από τους καλύτερους συμμάχους και βοηθούς των διασωστών που επεμβαίνουν μετά από σεισμούς ή μεγάλες καταστροφές, ψάχνοντας για επιζώντες. Η κατασκευή της ROXANE κόστισε 1.200 ευρώ. Εάν πάντως το όχημα βρει το δρόμο του για τη μαζική παραγωγή, το κόστος του δεν θα ξεπερνά τα 500 ευρώ, υποστηρίζει ο Δ. Πογαρίδης.
Το σύστημα R.OX.AN.E (Ρομποτικό Όχημα Ανεύρεσης Επιζώντων) αποτελείται από δύο μέρη: Το κέντρο ελέγχου και το τηλεκατευθυνόμενο ρομποτικό όχημα. Το κέντρο ελέγχου διαθέτει σύστημα τηλεκατεύθυνσης και τηλεελέγχου, οθόνη LCD 7'' στην οποία μεταφέρεται η εικόνα που βλέπει η κάμερα του οχήματος, ένα hands-free για ακουστική επικοινωνία με τον επιζώντα, καθώς και δύο οθόνες υγρών κρυστάλλων, που δείχνουν κάθε στιγμή στον χειριστή τη λειτουργική κατάσταση του οχήματος, ώστε να μπορεί να το αποσύρει όταν χρειάζεται. Ο χειριστής λαμβάνει έτσι, μέσω του κέντρου ελέγχου, τις κατάλληλες οπτικοακουστικές πληροφορίες για τον εντοπισμό του επιζώντα και την παροχή ψυχολογικής υποστήριξης.
Το όχημα κινείται με ερπύστριες μεγάλου ανοίγματος που του επιτρέπουν να κινείται με ευκολία σε ανώμαλο έδαφος (π.χ. χαλάσματα) χωρίς να ανατρέπεται. Διαθέτει κάμερα νυκτερινής λήψης με δυνατότητα περιστροφής 180 μοιρών οριζόντια και 90 μοιρών κατακόρυφα, μικρόφωνο και ηχείο για αμφίδρομη ηχητική επικοινωνία χρήστη-οχήματος, καθώς και ανιχνευτή διοξειδίου του άνθρακα (που μπορεί να ανιχνεύει την ανθρώπινη αναπνοή). Ο εντοπισμός, δηλαδή, επιζώντων μπορεί να γίνει είτε οπτικά, μέσω της κάμερας, είτε ηχητικά, είτε μόνο μέσω της αναπνοής του επιζώντος.
Επίσης, το όχημα διαθέτει ανιχνευτή καπνού και σύστημα πυρόσβεσης ώστε να μπορεί να σβήσει μικρού μεγέθους εστία φωτιάς, που μπορεί να απειλεί τον επιζώντα. Επιπλέον το όχημα φέρει ένα αυτόματο σύστημα φώτων πλοήγησης, έναν πομπό GSM που δίνει τη δυνατότητα εντοπισμού του στίγματος του οχήματος μέσω δορυφόρου, δυνατότητα αυτοελέγχου των αισθητηρίων και των ενεργοποιητών του μέσω Διαδικτύου και τοπικού δικτύου.
Ο προϊστάμενος του Τμήματος Βιομηχανικής Πληροφορικής Στέλιος Παπαδάκης είπε, σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε μετά τη βράβευση της 'Ρωξάνης' στο Athens Digital Week, πως 'στην εποχή της γνώσης και των νέων τεχνολογιών η καλλιέργεια πνεύματος καινοτομίας αποτελεί πρώτη προτεραιότητα και θεμελιώδη πολιτική του τμήματος', υπογράμμισε ο κ. Παπαδάκης, επισημαίνοντας ότι 'για τον λόγο αυτό το Τμήμα Βιομηχανικής Πληροφορικής ευνοεί τη δυνατότητα ανάληψης ερευνητικής και καινοτόμου δράσης από τους νέους και θέλουμε η έρευνα να αποτελεί επιλογή και όχι λύση ανάγκης για αυτούς'. Αξίζει να σημειωθεί ότι και ο Νομάρχης Καβάλας, κ. Θεόδωρος Καλλιοντζής, στις 13/01/2010 βράβευσε την ερευνητική ομάδα της Ρωξάνης για την καινοτόμο εργασία τους.
Στόχος της ομάδας του ΤΕΙ Καβάλας για τα επόμενα χρόνια είναι η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος Έρευνας και Διάσωσης επιζώντων που βρίσκονται σε περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές. Στόχος του βελτιωμένου συστήματος είναι η έξυπνη διαχείριση των δεδομένων από τα αισθητήρια του οχήματος, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της ομάδας για την επεξεργασία της εικόνας σε πραγματικό χρόνο από την πληγείσα περιοχή (με την ύπαρξη καπνού) και την απόδοση της βελτιωμένης εικόνας (που αποκαλύπτει ανθρώπους, πυροσβέστες και αντικείμενα).